Jenson Button ( 1890. január 19. )
2007.03.26. 16:26
Button is gokardozni kezdett de ő már 8 évesen elkezdte.Sok versenyt nyert , de később ő is átváltotta az autókra.
Jenson Button Angliában, a Somerset grófságbeli Frome-ban született 1980. január 19-én. Apja John Button ismert rallycross versenyző volt, aki legjobb eredményét, egy második helyet a Brit Rallycross bajnokságban, 1976-ban érte el. Az ifjabb Button-nak így adott volt a verenyautós közeg, 8 éves korában már gokartban versenyzett. 1991-ben megnyerte a Brit Kadet Bajnokságot úgy, hogy mind a 34 futamon első lett. Még 1999-ben a McLaren neki ítélte a legjobb fiatal versenyzőnek járó díjat. 2000-ben kezdett tesztelni, több csapatban is megfordult. Prost csapatában a hivatalos pilótát, Jean Alesit is többször megelőzte a teszteken Barcelonában. A sikeres bemutatkozás felkeltette Sir Frank Williams figyelmét, aki állandó tesztpilóta pozíciót ajánlott neki a Williams-nél. Azonban Button szinte azonnal jobbnak bizonyult a csapat második számú pilótájánál Bruno Junqueira-nál, így Sir Frank versenyzőnek szerződtette. A 2000-es évben a vezetők versenyében a nyolcadik helyen végzett, úgy hogy töbször is megelőzte a csapat akkori első számú pilótáját, a jóval tapasztaltabb Ralf Schumachert. A szezon legjobb eredményeit a Német (4. hely) és a Belga Nagydíjon (5. hely) érte el. 2002-ben a Benetton felvette a Renault F1 nevet. Habár csapattársa Jarno Trulli rendszeresen jobb volt az időmérőkön, Jenson a versenyeken rendre gyorsabb volt. A Maláj Nagydíjon hajszállal maradt le élete első dobogót érő helyéről, a Renault felfüggesztésének meghibásodása miatt Michael Schumacher az utolsó körben megelőzte, így csak negyedik lett. Miután Brazíliában is negyedik lett, év végén a hetedik helyen zárta a szezont. A 2005-ös Japán Nagydíjon a Honda bejelentette, hogy megveszi a BAT-tól a BAR csapat részvényeit, így a 2006-os szezonban teljes gyári csapattal vág neki a Formula-1-nek. A Honda órási pénzköltségeket és munkaerőt nem kímélve dolgozta végig az egész 2005/2006-os holtszezont, ők teszteltek a legtöbbet a télen. Az eredményeik és a megbízhatóságuk kíváló értékeket mutattak, így a szakértők őket tartották a világbajnokság sötét lovának, akik megálljt tudnak parancsolni az akkor elképesztő fölénnyel rendelkező Renaultnak. 2004. augusztus 5-én Button bejelentette, hogy két éves szerződést írt alá és 2005-től visszatér első csapatához a Williams-hez. A BAR-ral kötött szerződésében ugyanis volt egy kiskapu, miszerint elhagyhatja a csapatot, ha a Honda elkötelezettsége kétségessé válik. Button szerint voltak erre utaló jelek, David Richards BAR-főnök azonban nem szívesen engedte volna el legjobb pilótáját. Frank Williams szerint az átigazolás teljesen legális volt. Az FIA illetékes bizottsága végül a Richards-nak adott igazat, kötelezve Buttont szerződése teljesítésére, miszerint 2005 végéig a BAR-ral kell versenyeznie.
2005-ben ismét zavaros helyzetbe került, amikor kiderült, hogy a BMW megvette a Sauber csapatot, így a 2006-os szezontól nem szállít motorokat addig partnerének, a Williams-nek. Button ezért szeretett volna kibújni új szerződése alól és úgy nyilatkozott, hogy mégis szeretne inkább a BAR-Hondával maradni. Az ügy végülis úgy oldódott meg, hogy (állítólag 30 millió dollárért) a BAR "visszavásárolta" Buttont a Williamstől, így a 2006-os idényben Jenson Button ismét a BAR-Honda csapatában fog verenyezni, ahol csapattársa az ex-Ferraris Rubens Barichello lesz. Louise Griffiths modell-énekesnő vőlegénye volt két évig, a kapcsolat azonban 2005 áprilisában véget ért. Mint a Forma-1-es pilóták többsége, hivatalosan ő is Monacoban él, de vannak ingatlanjai Angliában és Bahreinben is.
|